Med denne funksjonen har du muligheten til å velge hvilke spesifikke dager og tider din kampanje skal synes, i motsetning til at kampanjen synes alle dager og uavhengig av tidspunkt under kampanjeperioden. Du for for eksempel booke inn en kampanje som strekker seg over en hel måned, men bestemme att kampanjen bare skal synes torsdag-søndag, eller alle dager mellom kl. 10-17.
Du kan også bestemme en spesifikk starttid for kampanjen i stedet for kl. 00:00 på den aktuelle startdatoen, og/eller en spesifikk sluttid i stedet for 23:59. på den aktuelle sluttdatoen.
Obs. Denne funksjonen er kun tilgjengelig om man kjøper produktet "Merkevarebyggende" (CPM), og er dessverre ikke tilgjengelig for kampanjer hvor man betaler pr. klikk (CPC).
Hvordan går du frem?
Dag og tidsstyring legger du til i sammenheng med at du velger start- og sluttdato for din kampanje under "Periode & budsjett".
Klikk på "Legg til tidsstyring" under valget for startdato og gjør så dine ønskede innstillinger. Lagre så disse for å se aktuell tilgjengelighet innen du leger ditt ønskede budsjett.
Et eksempel på hvordan det fungerer:
Hvis du booker en kampanje fra mandag til søndag som skal synes hver dag mellom kl. 15:00-21:00, og du i tillegg velger at kampanjen skal starte kl. 18:00 (Mandag) og avsluttes 20:00 (Søndag).
Kampanjen vil da være aktiv:
Mandag mellom 18:00-21:00
Tirsdag-Lørdag mellom kl. 15:00-21:00
Søndag mellom kl. 15:00-20:00