Rekrutteringsselskapet Innleie og Rekruttering AS feirer 10 år i bransjen, og har et sterkt fokus på olje- og gassindustrien og helsesektoren. Selskapets kunder befinner seg hovedsakelig i områdene rundt Stavanger, Haugesund og Bergen, og består av både ledere og spesialister som rekrutteres til nye stillinger og organisasjoner som trenger kandidater. Innleie og Rekruttering AS har et ambisiøst mål, og det er å være top of mind hos spesialistene i disse geografiske områdene. Gjennom markedsføringskampanjer og annonser på Schibsted sine nettsteder når de målene sine. Les mer i intervjuet med daglig leder Torgrim Andersen under.

Men først 5 kjappe :

  • Hvorfor valgte dere å bruke den selvbetjente annonseplattformen Admarket?

  • Bedre kontroll på markedsføringskampanjene våre.

  • Hva er din bedrift spesielt fornøyd med ved plattformen?

  • Vi ser i større grad det samme bildet som vår kunderådgiver hos Schisbsted og kan sammen planlegge bedre kampanjer.

  • Hva slags type kampanje valgte du?

  • Merkevarebygging, en CPM kampanje.

  • Hvilke resultater fikk din bedrift med annonseringen?

  • Betydelig økning i trafikk inn til våre nettsider.

  • Hva gjør at dere er fornøyd med bruk av Admarket?

  • Muligheten til å forbedre kvaliteten på markedsføringen vår.

Skiller seg ut som rekrutterer

Daglig Leder Torgrim Andersen

Bildet: Daglig Leder Torgrim Andersen

Ved å tenke utenfor boksen har daglig leder Torgrim Andersen funnet en ny måte å markedsføre selskaper i hans bransje på. Med merkevarebyggende markedsføring når Torgrim målene for rekrutteringsselskapet sitt.

- Markedet har endret seg over tid og vi kan ikke lenger bare legge ut passive stillingsannonser. Det gjelder å finne folkene der de er. Selvfølgelig er det viktig at for oss at annonsene våre er interessante nok til at vi får en ny kunde eller kandidat til en stilling, men også om kunden kjenner oss igjen og kommer til oss, som er en positiv effekt når man annonser på denne måten (CPM annonser).

En stor endring vi har sett de siste årene, fortsetter Torgrim, er at folk nå bestemmer selv når de vil svare og ikke svare (på telefon og e-post). I gamle dager da jeg vokste opp, tiden før alle hadde en mobiltelefon, var det veldig ubeleilig hvis vi ikke svarte. Du kunne ikke se hvem som hadde ringt. Nå er det mange som ikke svarer når vi tar kontakt hvis de ikke vet formålet eller hvem vi er. Dette gjør at vi er nødt til å treffe dem i flere kanaler, og bygge kjennskap til merkevaren vår.

- Eksempelvis kjører vi for tiden en kampanje om lønnsfeller for sykepleiere og hva de bør passe på med tanke på lønn og lønnsforhandlinger. Her prøver vi å være litt mindre selgende og litt mer rådgivende for å vise bredden og kunnskapen vi har å tilby.

Riktig budskap for å fange kundens oppmerksomhet


Innleie og Rekrutterings kundekontakt i Schibsted, Account Manager Henrikke Woie Selva forteller om hvordan Innleie og Rekruttering treffer blink.

- Vi passer på å være Top of Mind hos Innleie og Rekrutterings kunder. Det vil si at vi sørger for at både kandidater og kunder skal forstå hva Innleie og Rekruttering kan tilby eller hjelpe med. I Torgrims tilfelle ønsker vi for eksempel at kommunene skal ta kontakt med han og at Innleie og Rekruttering er deres foretrukne rekrutteringspartner. Det gjør vi ved at vi segmenterer mot kommunene, og har riktig budskap rettet mot dem i markedsføringsannonsene.

Innleie og Rekruttering sitter jo på ufattelig mye god kunnskap om sine nisje-kunder og materiell som kan utarbeides videre, og vi har dekningen for å nå ut til dem, forteller Henrikke. Det handler om at vi spiller hverandre gode. Det viktigste av alt er at Torgrim får effekt av det han gjør hos oss. Jeg er veldig glad når kampanjene går bra, for det betyr at det er effekt. Vi har hatt kampanjer som ikke leverer like bra, men i stedet for å ha fokus på det så tar vi det som læring og går videre derifra.

Hun legger til at det er mange passive jobbkandidater, som veldig fort kan bli aktive.

- Før var du enten aktiv søker på en jobb eller så skulle du være i selskapet i 30 år. Jobbmarkedet har endret seg veldig. Det er stor grunn til å bruke en proaktiv tilnærming til rekruttering.

- Verdien Schibsted tilbyr oss er at dere er en fantastisk god samarbeidspartner som hjelper oss med å vri tekstene, annonsene og kampanje våre slik at disse snakker akkurat til de vi skal nå ut til, bekrefter Torgrim.

Kunden må vite om deg, for å kjøpe av deg. Trenger du hjelp med utforming og budskap? Vi hjelper deg. Ta kontakt her.

Daglig leder bestiller kampanjer på egenhånd

- Dere legger mye ressurser i folkene deres. Vi er bare to (snart tre) personer på kontoret, og når vi er så få folk så er det begrenset hvor mye tid vi kan bruke på markedsføring.

Selvbetjeningen Admarket er enkelt satt opp, og hvis vi roter oss vekk så kan vår kundekontakt eller noen andre i Schibsted svare på det vil lurer på og rådgi oss.

Den verdien vi får fra partner-rollen Henrikke tar, den får vi ikke via andre kanaler. Vi kan kjøre akkurat samme kampanje på andre kanaler, men vi vil ikke få den samme rådgivningverdien. Det er den største verdien dere gir oss, det at vi som liten organisasjon kan konkurrere mot de aller største på veldig gode kampanjer.

Bak selvbetjeningen Admarket er vi flere mennesker som er klare for å hjelpe deg. Lurer du på noe underveis eller på rapporten etter endt kampanje er det bare å ta kontakt. Med Admarket kan du alltid få hjelp og rådgivning fra din kundekontakt. Ta kontakt med oss når du har et spørsmål.

Schibsteds aviser og FINN.no når ut til svimlende 90% av den norske befolkningen i løpet av en uke. Jo høyere dekning, jo bedre utgangspunkt for å treffe flest mulig i riktig målgruppe.

Med en gang du skal nå en spesifikk målgruppe så er det ekstra viktig at grunnbasen er stor nok.

Takket være datapunkter Schibsted henter fra alle nettavisene og FINN.no finnes det allerede flere stillings-målgrupper i Admarket klare til bruk. Logg deg inn og velg det publikummet du ønsker å nå ut til.

Lykke til på jakten av talenter!

Fant du svaret?