Registrering
Slik oppretter du en bruker i Admarket:
Klikk på knappen "Lag konto gratis" på forsiden av Admarket.
Du får da beskjed om å logge inn med Schibsted konto eller å opprette en Schibsted konto. Schibsted konto er den samme som du benytter på FINN, VG etc. Dersom du ikke har dette fra før, taster du inn din e-postadresse og velger et passord. Du mottar deretter en e-post hvor du bekrefter din konto ved å klikke på "Ja aktiver min konto" - dette tar deg så til et registreringsskjema. Dersom du ikke blir sendt direkte til et registreringsskjema, gå til admarket.no igjen -og klikk på "Lag konto gratis".
I registreringsskjemaet fyller du ut navn, etternavn, e-post, telefonnummer (valgfritt), selskapsnavn, org.no og hjemmeside (valgfritt). Etter at skjemaet er utfylt trykker du på "Fullfør registrering".
Etter du har fullført registrering mottar du omgående en bekreftelse fra Admarket at vi jobber med å opprette din konto. Opprettelse av konto tar opptil 24 timer på arbeidsdager. Du har derimot tilgang til Admarket i mellomtiden slik at du kan se nærmere på løsningen.
Når din konto er opprettet, mottar du en ny e-post om at din konto er godkjent. Da kan du logge inn i Admarket med samme e-postadresse og passord som du bruker til din Schibsted-konto.
For at du kan kjøpe annonsering gjennom Admarket må følgende være oppfylt:
Bedriften din må være en norsk, juridisk organisasjon registrert i Brønnøysundregisteret. Privatpersoner kan ikke kjøpe annonsering gjennom Admarket.
Bedriften din må ha en hjemmeside eller landingsside som annonsen kan linkes til.
Du må ha eller opprette en Schibsted-konto som benyttes til innlogging på Admarket. Opprett en Schibsted-konto her: https://payment.schibsted.no/authn/.
Schibsted Match
For bruk av Schibsted Match gjelder ikke rutine ovenfor. Ta kontakt med din selger i Schibsted som vil bistå deg med å opprette bruker.
Om du møter på problemer eller har spørsmål, ta kontakt via chat.